زندگينامه 14 تن از قاريان بزرگ مصري بصورت اختصار

آرشيو موضوعات

بايگاني

امار و اطلاعات

 
No Image
زندگينامه 14 تن از قاريان بزرگ مصري بصورت اختصار پيوند ثابت

زندگي نامه قاريان بزرگ جهان

بسم الله الرحمن الرحيم
زندگي نامه قاريان بزرگ جهان
1 – محمد رفعت :
استاد «محمد رفعت» ملقي به «اميرالقـرّاء» در سال 1300 هجري قمري (1261 هجري شمسي) در شهر قاهره ديده به جهان گشود. در 6 سالگي به دليل بيماري شديدي بينائي خود را از دست داد و براي هميشه از نعمت بينايي محروم شد. پدرش شيخ «محمود رفعت» مشوّق وي به فراگيري قرآن شد و او نزد استاد شيخ «حمـّاده» جهت فراگيري علوم قرائت و حفظ قرآن كريم روانه ساخت تا اينكه بواسطه نبوغش در اين علم و فن پيشرفت چشمگيري نمود و در سال 30 سالگي به اوج شهرت غيرقابل وصفي رسيد.

استاد رفعت، حافظ قرآن مجيد،مسلّط به انواع قرائات و مبتكر در خلق الحان و اصوات زيباي قرآني مي باشد كه قرائت و لحنش در دنياي اسلام موجب تحسين و شگفتي اساتيد است. وي در علم قرائت قرآن، اسلوبي منحصر بهفرد داشت و به واسطه نبوغ ذاتي اش در خلق اصوات و تسلط به تجويد وقدرت اداي حروف و مهارت در وقوف آيات الهي همواره در بين مشاهير قرّاء قرآن، ممتاز و بي نظر بوده است.
مرحوم استاد شيخ محمد رفعت، پساز عمري پربركت درسن 69 سالگي در سال 1369 هجري قمري (1328 هجري شمسي) دعوت حق را لبيك گفت و به رحمت ايزدي پيوست.

2) مصطفي اسماعيل :

مرحوم استاد مصطفي اسماعيل مقلب به «اكبر القـرّاء» در ناحيه «طنطـاء» مصر ديده به جهان گشود و از همان اوايل كودكي تحت آموزشهاي اوليه استاد «سيد احمد البدوي» قرائت قرآن را فرا گرفت و سپس در مؤسسه «الاحمدي» طنطـاء در نزد استاد «ابراهيم سلّام» و به همراه مرحوم استاد «خليل حصري» تحصيل علوم عالي قرائت را دنبال كرد.
مرحوم استاد، بهكليه قرائات سبعه و راويان قرّاء تسلط و چيرگي خاصي داشت و با قرائت هاي گوناگون،قرآن كريم را تلاوت مي نمود ، اما اكثراً به قرائت و روش مصري به تلاوت آيات مبادرت مي ورزيد.
مرحوم استاد مصطفي اسماعيل در سال 1356 هجري شمسي (1976 ميلادي) در «قاهر» به رحمت ايزدي پيوست.

3) محمّـد صديّق منشـاوي :
مرحوم اتاد منشاوي ملقب به «شهيد القرّاء» در سال 1299 هجري شمسي در شهر «منشاه» مصر متولد شد و به همين مناسبت به «منشاوي» معروف» شده است.

پدرش شيخ صديق منشاوي از قاريان مشهور عصر خود به شمار مي آمد و لذا استاد محمد صديق منشاوي به تشويق و تعليمپدر كه اولين آموزگارش بود به آموزش معارف و علوم قرآني و تعليم فرائتهاي قرآني پرداخت.
استاد محمد صديق منشاوي در ميان متأخرين بي نظير و در ميان متقدمين كم نظير بوده و از مفاخر قرّاء و مبتكر در الحان گوناگون قرائت قرآني به شمار مي رود.
سبك تلاوت، صوت گرم وحزين ، تلفظ صحيح و بيان قوي كلمات ازمختصات قرائت مرحوم استاد منشاوي به شمار مي رود كه با چيرگي و مهارت كامل و تسلطي فوق العاده، شنونده را به آيات الهي متوجه مي سازد.
مرحوم منشاوي به واسطه عمر كوتاهش ، به تعداد محدودي از كشورهاي شيخ نشين حاشيه خليج فارس به تلاوت قرآن پرداخت.
مرحوم منشاوي در اواخر عمر كوتاهش بر اثر ابتلا به سرطان حنجره، مجبور به عمل جراحي گلو گشت و شدت بيماري چنان بود كه پزشكان معالجش او را اكيداً از قرائت قرآن كريم منع نمودند.
سرانجام استاد «محمدصديق منشاوي» در سن 49 سالگي در سال 1348 هجري شمسي در شهر «قاهره» ديده از جهان فرو بست.

4) ابوالعَينَين شُعَيشَع :[/font]
[font=B Zar] استاد شعيشع در سال 1343 قمري مطابق با 1922 ميلادي در ناحيه «بيلاء» از استان «كفر شيخ» در منطقه «مصرعليـا» متولد شد. مراحل اوليه قرائت را تحت آموزش برادر بزرگش «احمد شعيشع» فرا گرفت و سپس در كنار اساتيد فن قرائت به تكميل اين علم پرداخت.

استاد شعيشع تنها قاري عصر خويش بهشمار مي رود كه به روش استاد مرحوم «محمد رفعت» بهتلاوت مي پردازد و بدين سبب وي از مشاهير عصر خود به شمار مي رود وهمواره مشتاقان قرآن كريم از تلاوتهايش در جهان فيض مي برند.
استاد شعيشع در قرائت تسلّطي فوق العاده دارد. وي به انواع قرائات سبعه و عشره، استادي و چيرگي خاصي دارد. ايشان اغلب قرائت خود را به طريق روايت «حفص» از «عاصم» طبق رسم الخط قرآن كريم تلاوت مي نمايد.
استاد شعيشع در خانداني از قاريان قرآن كريم متولد و پرورش يافته است و قاري مشهور مرحوم استاد «عبدالفتّاح شعشاعي» عموي ايشان و استاد «عبدالباسط عبدالصّمد» خواهرزاده ايشان مي باشد.
استاد «ابوالعينين شعيشع» در سال 1360 هجري قمري در سن 17 سالگي براي اولين بار در راديوي مصر مبادرت بهتلاوت قرآن كريم كرد. وي تمامي موفقيتهاي خويش را در اين زمينه مرهون مساعدتهاي مرحوم شيخ «عبدالله عفيفي» شاعر و
مؤلف داستان «پيامبر بزرگ اسلام» مي داند.

5) محمود خليل الحُصَري :
استاد «محمود خليل حصري» در روستاي «شِبرُ النَّعله» در مركز «طنطـا» چشم به جهان گشود و به مناسبت اينكه شغل پدرش حصيربافي بود به «حصري» معروف شد.

استاد حصري، اولين كسي بود كه فكر قرائت قرآن را توأمبا صداي خوش در سر پروراند و پس از آن راديوي مصر ، صوت دلنشين قرآنش را از قاهرهپخش نمود.
وي در انتخاباتي كه در سال 1944 ميلادي براي شناسايي بهترين قاري قرآن در راديو مصر برگزار شد از بين 200 قاري، رتبه اول را احراز نمود.
استاد حصري به گفته خودش، اولين قاري اي بود كه به خارج مسافرت نموده است. وي در سال 1960 ميلادي به همراه «جمال عبدالناصر» به كشورهاي هند و پاكستان مسافرت نموده و پس از آن در سال 1961 ميلادي به همراه «شيخ محمود شلتوت» مفتي اعظم مصر به كشورهاي پاكستان، اندونزي، مالزي، فيليپين و هونگ كنگ مسافرت نمود.
همچنين در سال 1965 ميلادي به مدت 10روز در مسجد پاريس به تلاوت قرآن پرداخت كه پس از استماع كلام خدا، 10 نفراز فرانسويان مسيحي به دين اسلام مشرف شدند.
در آمريكا نيز 18 نفر مرد و زن مسيحي مسلمان شدند كه در ميان آنها سه مهندس و دو پزشك وجود داشت.
استاد «محمد خليل الحصري» سرانجام در سال 1390 هجري قمري در مسافرتي كه به كشور كويت داشت درگذشت.

6) محمود علي البَنّـاء :

شيخ «محمود علي البناء» درسال 1926 ميلادي (1305 هجري شمسي) در روستاي «شراباس» از استان «منوفيه» مصر متولد شد.
او نيز مانند ساير اساتيد فن قرائت، تحت تأثير تشويق و اصرار خانواده، تعليم اين علم را آغاز نمود. مسجد «الاحمدي» در شهر «طنطاء» اولين مكاني بود كه وي در آنجا فراگيري قرآن را آغاز كرد. پس از آن با سپري كردن دوره مقدماتي، به مدرسه ديني واقع در مركز استان «منوفيه» منتقل شده و در آنجا از محضر اساتيد بزرگ علم قرائت بهره ها جسته، علوم و فنون و قواعد تلاوت و قرائتهاي مختلف را آموخت. سپس در محضر استاد «ابراهيم سلام» كه از بزرگترين اساتيد شهر «طنطاء» بود، توانست در مسير تعليم اين علوم به پيشرفتي چشمگير نائل آيد. پس از آن، با راهنمايي اين استاد ارجمند وارد «الازهر» شده و پس از تحصيل در آنجا بهتدريس در آن پرداخت.
استاد مرحوم «علي البنّاء» پس از وفات شيخ «خليل الحصري» به سمت شيخ القرآني مصر منصوب شد و پس از وفات ايشان شيخ «عبدالباسط» عهده دار اين منصب شد.
سرانجام اين استاد شهير علم قرائت قرآن در سال 1985 ميلادي پس از بازگشت از امارات متحده عربي بر اثر يك بيماري در شهر «قاهره» ديده از جهان فروبست.
فرزند ويشيخ «احمد علي البناء» از قاريان مشهور قرن حاضر به شمار مي رود كه استماع تلاوتهاي او، يادآور قرائتهاي محزون پدر فقيدش مي باشد.

7) عبدالباسط محمد عبدالصّمد :
استاد «عبدالباسط محمد عبدالصمد» در سال 1349 هجري قمري (1306 هجري شمسي) در روستاي «ارمنت» از توابع استان «قنا» در جنوب مصر (در هفده كيلومتري قاهره) به دنيا آمد.

پدرش «عبدالصمد» لوكوموتيوراني بود كه علايق مذهبي بسيار قوي داشت و از اين رو فرزندش را از همان سنين كودكي به فراگيري قرآن تشويق و ترغيب كرد.
استاد عبدالباسطدر ده سالگي قرآن را حفظ نمود. در دوازده سالگي قرائات سبعه و در جهارده سالگي قرائات عشره را آموخت.
وي در ايام جواني تحت تأثير صوت رساي«شيخ محمد رفعت» قرار گرفته و به تقليد از او پرداخت. استاد ديگر او «شيخ محمد سليم حماده» بود كه علم قرائات مختلف، تجويد و علوم ديني را به او آموخت.
استاد عبدالباسط در سن شانزدهسالگي به عنوان قاري ممتاز در مصر شناخته شد و اين امر تعجب و تحسين همگان را برانگيخت. وي در سن نوزده سالگي براي اولين بار به قاهره مسافرت كرده و به تلاوت قرآن مي پردازد.
استاد «عبدالباسطز در سال 1325 هجري شمسي (در سن 19 سالگي) با دختر عموي خود ازدواج كرد كه حاصل اين ازدواج چهار پسر بود به نامهاي جمال، محمد، طارق و خالد كه «طارق» به عنوان جانشين استاد عبدالباسط شناخته مي شود.
مرحوم عبدالباسط در سن 24 سالگي رسماً اجازه تلاوت در راديوي مصر را دريافت كرده و هفته اي يك بار به تلاوت پرداخت و پس از فوت استاد «محمود علي البنّاء» به عنوان «شيخ القرّاء» مصر برگزيده شد.
وي تقريباً به همه جهان مسافرتكرده ، در سال 1985 ميلادي چهار بار به آمريكا سفر مي كند و افراد زيادي بوسيله او مسلمان مي شوند از جمله : 6 نفر در لوس آنجلس آمريكا، 92 نفر در اوگاندا، 6 نفر در آفريقاي جنوبي، 18نفر در زامبيا و چند نفر هم در كشورهاي ديگر.
استاد عبدالباسط درفيلم «محمد رسول الله» به كارگرداني «مصطفي عقاد» ليبيائي به جاي «بلال حبشي» (مؤذن پيامبر «ص«) اذان مي گويد.
وي در شهر «كاظمين» عراق، آيه 35 سوره نور را با يك نفس قرائت مي كند كه حضار مجلس همه از جا بر مي خيزند و تكبير مي گويند و موجب شگفتيتمامي حاضرين در مجلس مي شود.
استاد عبدالباسط در سال 1986 ميلادي (دوسال قبل از رحلتش) بر اثر يك حادثه رانندگي در جنوب قاهره به شدت زخمي مي شود. اين حادثه يكي از چشمان استاد را دچار آسيب مي كند كه البته بر اثرجراحي بهبود مي يابد. سرانجام استاد «عبدالباسط» در روز چهارشنبه نهم آذرماه 1367 هجري شمسي (1988 ميلادي) طي يك بيماري، در قاهره دعوت حق را لبيك گفته و به ديار باقي شنافت. روحش شاد.

8) محمد محمد طبلاوي :
استاد «محمد محمود طبلاوي» در سال 1934 ميلادي (1312 شمسي) در شهر «نيت عقبه» در استان «جيزه» مصر چشم بهجهان گشود. درسن 9 سالگي قرآن را حفظ كرد و پس از آن بطور مرتب نزد استادش «شيخ عنيم زحوي» مرور مي نمود.

در سن 11 سالگي قرآن را با احكام و قواعد قرائت از حفظ مي خواند و از آن به بعد در محافل و مجالس كوچك شبانه تلاوت مي كرد. در سن 13 سالگي به آموزشگاه قرائت در دانشگاه الازهر پيوست و مدت 6 سال در آنجا به تحصيل مشغول شد كه ابتدا اجازه «حفص» به وي داده شد سپس گواهينامه عالي و پس از آنگواهينامه تخصصي در علم قرائت دريافت نمود كه اين مدرك عاليترين مدرك در زمينه قرائت در كشور مصر محسوب مي شود و برابر با ليسانس است.
استاد «طبلاوي» در سن 16 سالگي تلاوت را در سطح كشور مصرآغاز كرده و معروف شد. وي مي گويد: «من قران را به خاطر جنبه تعبدي آن ، هرروز مي خوانم، لذا هر هفته يكبار قرآن را ختم مي نمايم. در روز جمعه هر هفته از اول قران شروع و در روز پنجشنبه هفته بعد قر‌آن را ختم مي كنم. براي مرور قران هر روز 2ساعت و نيم وقت مي گذارم و مجموعاً 5 جزء را تلاوت ميكنم بدين ترتيب صبح يك ساعت، 2 جزء ، عصر يك ساعت ، 2 جزء وهنگام خوابيدن نيم ساعت يعني يك جزء».
استاد طبلاوي، 7 پسر و 5 دختر دارد كه به گفته خودش همه آنها حافظ قران هستند.

9) محمود صديق منشاوي :
استاد «محمود صديق منشاوي» در سال 1319 هجري شمسي در شهر «منشاه» مصر به دنيا آمد. پدرش «صديق منشاوي» بود كه به تدريس قرآن در دانشگاه «الازهر» مي پرداخت و با علوم اسلامي ديگر همچون فقه و تفسير قرآن نيز آشنايي داشت.

جدّ وي «شيخ طيب منشاوي» از اساتيد خوشنويسي و حافظ كلقران بود كه تمام قران را چهارمرتبه با خط زيباي نسخ تحرير نموده است.
معلم اصلي وي در تعليم قرائت قرآن مجيد، «شيخ خليل عثمان» قاري مصر بود كه از فضلاي علوم قرآني در شهر «منشاه» به حساب مي آمد.
استاد «محمود صديق منشاوي» پس از پايان تحصيلات متوسطه، جهت طي مدارج عالي، وارد دانشكده دارالعلوم دانشگاه «الازهر» مصر شده و موفق به اخذ گواهينامه ليسانس در رشته آموزش و پرورش گرديد.
وي بنا به دعوت تعداد زيادي از كشورهاي اروپائي، آسيايي و آفريقايي جهت قرائت قران كريم مسافرت نموده و با اساتيدي همچون «عبدالباسط » ، «مصطفي غلوش» و «عبدالحكم» و بسياري از قرّاء ممتاز همسفر بوده است.

10) احمد الرُّزيقي :
استاد «احمد الرزيقي» در سال 1943 ميلادي در قريه «ارمنت» از استان «قنا» در كشور مصر و در ميان خانواده اي كه همگي حافظ و قاري قرآن كريم بودند پا به عرصه وجود نهاد. در سال 1950 پدرشاو را به مدرسه ابتدائي فرستاد اما شنيدن صداي زيباي استاد «عبدالباسط» از راديو، چنان وي را مجذوب ساخت كه تصميم گرفت جز در اين راه قدم نگذارد.

وي از علاقمندان به استاد مرحوم«عبدالباسط» مي باشد كه در سفرهاي متعددي ايشان را همراهي كرده است و از جمله اساتيدي است كه به قرائتهاي مختلف آشنايي داشته و در زمينه موسيقي قرآن و مقامات و نغمه هاي قرآني نيز، استادي والامقام مي باشد. وي به عنوان دبير كل سنديكاي قرائت و حفظ قرآن كريم مشغول فعاليت است.

11) شحّات محمد انور :
استاد «شحات انور» در سال 1329 هجري شمسي در روستاي «كَفَرُالوَزير» در مركز «ميت غمر» در استان «دكحليه» در مصر به دنيا آمد. در سه سالگي پدر خود را از دستداد و از آن موقع تحت تربيت دائي خود «شيخ حلمي محمد مصطفي» قرار گرفته و قرائت قرآن رافرا گفت. وي از سه سالگي شروع به حفظقرآن كرده و پس از شش سال كل قرآن را حفظ نمود واز 9 سالگي به مدت 3 سال متوالي نزد شيخ «علي سيد احمد الفرغجي» و شيخ «حسين منصورز علم تجويد قرآن را فرا گرفت.

شيخ «شحات محمد انور» از 12 سالگي قرائت قرآن كريم را در مجالس آغاز كرد و در حاليكه 27 سال از عمرشمي گذشت بهقرائت قرآن در راديو مصر پرداخت.
هنگاميكه مرحوماستاد «عبدالباسط» و مرحوم استاد «علي البناء» صداي او را از راديو مي شنوند (در سال 1358هجري شمسي) مي گويند: «او مي تواند در آينده از مشاهير مصر شود» و بالاخره هم بنا به درخواست استاد مرحوم «عبدالباسط» كه در آن زمان رئيس انجمن قرّاء مصر بود به عضويت هيئت رئيسه آن انجمن درامد و در اين سمت به انجام وظيفه پرداخت.

12) استاد راغب مصطفي غَلوَش :
استاد «راغب مصطفي غلوش» در روستاي «برمه» مركز «طنطاء» از توابع مصر بدنيا آمد. خانواده وي از قرّاء ممتاز كشور مصر بوده و پدرش نيز از قاريان ممتاز بود.

اساتيد وي، مرحوم شيخ «عبدالقندي شرقاوي» مرحوم شيخ «ابراهيم طبليحي» و مرحوم «ابراهيم سلّام» بوده اند. اما در سبك و روش، پيرو مرحوم استاد «مصطفي اسماعيل» ميباشد.
وي از 16 سالگي تلاوت خود را در محافل و مجالس آغاز كرد و در سن 24 سالگي پس از اينكه از ميان 160 قاري برگزيده مي شود وارد راديو و تلويزيون شد كه بنا به گفته خودش، در اين سن، كمترين سن را در بين قاريان كشور مصر داشته است.
استاد غلوش مي گويد: «من بحمدالله به بسياري از كشورهاي دنيا از جمله كشورهاي اروپايي، آسيايي و كشورهاي آفريقايي سفر كرده و با بسياري از اساتيد قرآن از جمله مرحوم «خليل الحصري» و مرحوم «مصطفي اسماعيل» و مرحوم «منشاوي» و مرحوم «نصرالدين طوبار» و استاد «محمد بسيوني» در اين سفرها همسفر بودم. درمسافرتي كه در كنار مرحوم «استاد طوبار» به كشورهاي «فرانسه» ، «انگلستان» ، «آمريكا» و «كانادا» داشتم، در مراكز اسلامياين كشورها تلاوت مي كرديم و در يكي از اين مجالس 25 نفر از مسيحيان مسلمان شدند».

13) استاد محمد احمد بسيوني :
استاد «محمد احمد بسيوني» در سال 1330 هجري شمسي در كشور مصر به دنيا آمد. پدرش كه حافظ و قاري قرآن مي باشد به پيشنهاد يكي از دوستانش، او را از كودكي به محافل قرآني برد و وي قرآن را تحت نظر پدرش در سن 10 سالگي حفظ نمود.

پس از آموزش ابدايي وارد دانشگاه الازهر شد و تا سطح ليسانس در آن دانشگاه درس خواند و از دانشكده اصول دين در دانشگاه الازهر فارغ التحصيل شد و سپس در همان جا به تدريس علوم ديني همت گماشت.
استاد «بسيوني» از 12 سالگي تلاوت قرآن را شروعنمود و در سن 24 سالگي نيزوارد صدا و سيماي كشور مصر شد.
وي هم اكنون ، ضمن قرائت قرآن ، مدرس علوم ديني در دانشگاه الازهر مي باشد.

14) استاد سيّد متولّي عبدالعال :
تولد وي در خانواده اي متعهد و پاي بند به مسائل عرفاني و ديني بود. مادرش به خاطر علاقه و ارادتي كه نسبت به رجال صوفيه داشت، از همان آغاز نام «سيّد» راكه به يكي از عرفاي بزرگ (سيد احمد البدوي) متعلق بود بر وي نهاد تا او نيز جز در اين راه گام ننهد. «متولي» هم ، نام پدر اوست.

استاد «متولي» در سن 7 سالگي، سه جزء قرآن را حفظ نمود و پس از پنج يال در سن 12 سالگي موفق به حفظ كل قرآن كريم گرديد. پس از آن به آموختن احكام و قواعد تجويد و قرائت پرداخت و از همان 12 سالگي بصورت جدي تلاوت قرآن را آغاز كرده و از اساتيد قديمي مانند «عبدالباسط» و «مصطفي اسماعيل» تقليد نمود و در سن 13 سالگي طريقه و سبك خاصي در قرائت قرآن براي خود برگزيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: <-TagName->

نوشته: ناصر طاهري در: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:زندگينامه 14 تن از قاريان بزرگ مصري بصورت اختصار,

|

 
آرشيو مطالب پيشين:
فلسفه نماز چیست؟
چراشیعیان دست باز نماز میخوانند
چرا اهل سنت دست بسته نماز مي خوانند؟
شیعه شدن ایرانیان یا چگونه مذهب شیعه به ایران راه یافت
علت سجده بر مهر چیست؟
سالروز صنایع دفاعی ایران مبارک
ادرس جلسات تا اول رمضان 1391
انا لله و انا اليه راجعون
جلسه دوشنبه 29 اسفندماه 1390
تلاوتهاي استاد سعید مسلم
تلاوتهای استاد محمد عمران
تلاوتهاي استاد محمد الیثی
تلاوت هاي استاد طه الفشني
تلاوت استاد غلوش
تلاوت استاد شحات انور
أبو العينين شعيشع
اصول قرائت حمزه
اصول قرائت ابن عامر
اصول قرائت ابن كثير
اصول قرائت ابو عمرو البصرى
اصول قرائت خلف العاشر
اصول قرائت عاصم
اصول قرائت کسائى
اصول قرائت نافع
جلسه دوشنبه 22 اسفندماه 1390
دانلود 200 كتاب مذهبي
برخی از تلاوت های مرحوم استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
دانلود کلیه تلاوت های مجلسی استاد محمد صدیق منشاوی با لینک مستقیم
برخی از تلاوت های مرحوم استاد مصطفي اسماعيل
دانلود تلاوت تصویری از استاد مصطفی اسماعیل
جلسه دوشنبه 15 اسفند 1390
جلسه دوشنبه 8 اسفند 1390
عواقب دروغگويي از ديدگاه قران
اوصاف بهشت وبهشتيان از منظر قران وروايات
اسامي قاريان بين المللي تمامي 26 دوره مسابقات گذشته
اشنايي با تعدادي از قاريان بين المللي( مشهد مقدس)
گالری عکس قاریان مصری
تصاویری از قاریان مصری در محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای
معماهاي مساجد
معماهاي موسيقي قران
آرشيو كامل
 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

درباره ما


    جلسه قرائت قرآن منتظرين حضرت ولي عصر(عج) با مديريت مهندس بابايي و با حضور استاد احمدآبادي و قاريان خوب آمادگي خود را جهت بسط و گسترش فرهنگ قرآني و آموزش تخصصي صوت و لحن اعلام ميدارد. منتظر حضور سبزتان هستيم.

لينك هاي روزانه

< Html />

    ورود اعضا:

    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    خبرنامه وب سایت:





    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 113
    بازدید دیروز : 20
    بازدید هفته : 133
    بازدید ماه : 113
    بازدید کل : 358741
    تعداد مطالب : 96
    تعداد نظرات : 8
    تعداد آنلاین : 1

    تماس با ما


    آمار سایت


    مشاهده و دریافت کد

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

توضيحات

No Image No Image